Bir şükür edasıyla şiirlendim bugün :)



Bir şükür edasıyla çıktım yola,

Önce iffetim dile geldi koru beni

Sonra gözlerim bi eda ile kırpıştı 

"Helal bak, dikkat! dedi"

Kulağımı kapadım boş sözlere,

Hak kelamı işitti tüm azalarım...

Dilimi Allah'ın zikriyle süsledim.. 

Arındı yalandan gıybetten..

Kalbim imanın hazinesi koru onu,

Kin, ucup kibir ve diğer ordulardan.. 

Allah ve Resûlu'nun muhabbetiyle dol!

Ellerim şükür edasıyla marifetlendi 

Allah yolunda helal kazançla 

Ayaklarım nazlanmadı 

Allah'ın emrettiği yerlere gitmekten..

Tüm bedenim bir şükür edasıyla 

Dipdiri ibadet ve kulluk içinde

Aklım, tefekkürle şükreder,

İlmim bereketlenir şükürle,

Aklıma, kalbime, nefsime ikramlar eder,

Her halim şükreder makam ve mevkim adalet üzere olmakla..

Varsa malım mülküm bir şükür edasıyla serilir Hakkın yollarına...

Bu bir telkindir kendime, şükrümü de arttır Rabbim tüm edebimle..

Sevgi ve muhabbetlerimle


14 yorum:

  1. Merhabalar.
    Bir kulun; Yaratıcısı, Alemlerin Rabbi, Rahman ve Rahim Allah'a olan tefekkür, şükür ve bağlılığının ifadesi olarak satırlara dizilmiş dua mahiyetli hal bildiren şiirinizi okudum. Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    "Kulağımı kapadım bi edeple boş sözlere," Bu dizenizde belki kulağınızı edep tavrını takınarak boş sözlere kapadığınızı anlatmak istediniz. Ancak, okuyan öyle anlamaz. Doğrudan okuyan hem edebe ve hem de boş sözlere kulağınızı kapadığınızı anlayabilir. Bence buradaki "bi edeple" sıfatını kaldırıp sadece kulağınızı boş sözlere kapadığınızı bildirmeniz daha mantıklı olacak sanıyorum. Çünkü, ben bir okuyucu olarak önce öyle anladım. Daha sonra da edebe kulak kapatılmaz dedim. Olsa olsa, kulak kapatmanın edep dahilinde yapıldığını belirtmek için şair, "bi edeple" sıfat vurgusuna ihtiyaç duymuş dedim. Acaba doğru anlamış mıyım?
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir daha okudum sizin dediğiniz gibi anlam değişiyor düzelttim katkılarınız için teşekkür ederim..

      Sil
    2. Merhabalar Sonsuzluk ve Ötesi.
      Rica ederim, ben teşekkür ederim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
    3. Merhabalar.
      "Dilimi Allah'ın zikri süsledim.." Bu dizede dilin Allah'ın zikriyle süslendiği vurgulanmakta. Ancak dizede "zikri" ile edatıyla bağlanarak "zikriyle" kullanılması gerekirken "zikri" şeklinde kullanıldığından anlam bütünlüğü bozulmuş. Bu dizeye şöyle bir soru yöneltildiğin de eksiklik ortaya çıkacaktır. Dilini ne ile süsledin? cevap: "Allah'ın zikriyle"
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
    4. Tekrar düzelttim yine dönüp okuyacağım ki gözden kaçan bir yanlışım var mı diye teşekkürler

      Sil
  2. İnsan her zaman böyle olabilse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah'ım sukrumuzu hamdimizi arttırsın Âmin Âmin Âmin

      Sil
  3. ne güzel olmuş bu, teşekkür ederiz, iyi geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acemice oldu ama çok güzel bir duygu gönlünden cosarak oluşan incileri dizelemek...🥰💐

      Sil
  4. Merhabalar.
    İnsan duygu ve düşüncelerini en iyi şiir formatında dile getirir. Çünkü şiir sanatında ayrı bir ahenk oluşturan ritim, ezgi, imge ve iğretileme vardır. Duyumsal yönü ağır bastığında konuşma dilimiz şiir diline dönüşür. Şiirde ezgi öğesi uyak (kafiye) biçiminde ortaya çıkar. İğretileme, bir nesne ya da sürecin özelliğinin başka bir nesne ya da sürece aktarıldığı bir söz sanatıdır. Buna günlük konuşma dilinde çok sık rastlarız; ırmağın, kavanozun mağaranız ağzı, masanın bacağı, ayakkabının burnu, pınarın başı gibi.

    İmgenin; sözcüklerin mecaz anlamlarıyla, söz sanatlarıyla oluşturulduğunu, kurulduğunu söyleyebiliriz. Örnek vermek gerekirse;
    Türkçe'nin süt dişleri, gölgeli bir sevinç, çığlık atan dere, yüreğim, rüzgârlı ve kanlı bir bayrak gibi çarpmakta, gibi.
    Şair imgelerle düşünür ve iğretilemeyi sistemli olarak şiirinde büyük bir ustalıkla kullanır.

    Siz de şiirinizde belki farkında olmadan imgelerle düşünerek iğretilemeyi ustaca kullandığınız dizeleriniz vardır.
    Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  5. Farkında olmadan yapmisimdir inşallah bundan sonra daha güzel şiir ve yazılara niyetlendik hayırlısıyla...
    Teşekkür ederim bu yorumla katkılarınızı...

    YanıtlaSil
  6. Acemice, işten gelerek yapılan bir şiir, bir yaşı güzeldir her zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim acemice de olsa benim kıymetlim :)

      Sil
  7. "...Bu bir telkindir kendime, şükrümü de arttır Rabbim tüm edebimle..."

    Paylaşım için teşekkür ederim. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil