Türkiye de çekilen film ve diziler de belki iyi niyetle başlasa bile sonucu ne tarafa gideceği belli değil!

Peygamber efendimiz sav bir hadisi şerifinde: "Fitne uykudadır. Uyandırana Allah lanet etsin." diye buyurmuş. O nedenle fitneye alet olmamak adına dikkatli olmak lazım. 

Türkiye üzerinde toplumun her yaş seviyesine hitap eden ecdadımızı bile rahatsız edecek belki de bölecek diziler yapılıyor. Ülkemiz çok ağır imtihanlardan geçerken bu tarz filmler bizi dibe çeker ileri götürmez. Son yapımlardan biri Kızıl Goncalar gibi..

Bana diziyi izleyip izlemediğimi soruyorlar. Hayır izlemedim sadece fragmanını gördüm. Ama sosyal medya bölündü rahatsız olanlar ve olmayanlar işte ben bu bölünmelerden rahatsızım. 

Tarihi ve dini dizlere baktığım da her biri birbirine karıştırılmış uyduruk olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.  Reyting için aralarına entrika ve aşk serpiştirilmiş olan bu senaryolardan o mübarek zatlar rahatsız olmaz mı? Olur. Bu kul hakkıdır..

Muhteşem Yüzyıl'ı herkes izledi ben izlemedim ama illaki bir medyada fragmanlarına rastladığımda ben utandım tüm dünyanın muhteşem dediği Kanuni Sultan Süleyman bu kadar aşağılanamazdı. Gel de diziler bir operasyon deme! 

Tarihi dizilere ve eleştiren tarih profösörlerimizi takip ediyorum. Filmler görsel olarak tamam ama gerçekten bana göre komedi Osmanlı hanedan kadınları ormanda geziyorlar dövüşüyorlar =)))) 
Benim çocuklar benimle Diriliş Ertuğrul'u izleyemezlerdi güler eleştirdim. "Yaa anne =)) derler susardım güzel hatırları için.. 

Sözün özü film diye geçmemek lazım hafızalara yanlış bilgiler işleniyor.. Gerçek olan dizilere o kadar ihtiyacımız var ki! Allah'ım ülkemizi ve tüm İslâm âlemi üzerinde operasyon yapanlara verdiği fırsatları geri alsın. Gerçek İslâm'ı öğrenip yaşamak cümlemize nasip olsun amiiin amiiin... 
 



16 Yorumlar

  1. 90'larda iyi kötü hatırladığım haberler, programlar, diziler vs. var. Şu an toplumun yaşadığı ahlaki yozlaşmaya bakıp, taa o günlerde seyrettiklerimizi de yanına katıp, bu günlere bir gün de gelmedik diyorum sık sık. Küçük küçük, azar azar verildi her şey. Şimdi kopan ipi tutabilene aşk olsun.

    YanıtlaSil
  2. Tarihi artık dizilerdeki gibi sanan bir nesil var, yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizden olmasa da bu filmler ihraç ediliyor ve dünyaya Türklerin kimin eli kimin cebinde kim kimin sevgilisi gibi seviyesiz bir tanıtım yapılmış oluyor

      Sil
  3. Bazı yapımlar o kadar aşağılayıcı oluyor ki insanın aklı almıyor,Muhteşem Yüzyıl çıktığı dönemlerde burada (yunanistan^da)da yayınlandı ardından da onunla ilgili bir şarkı yapıldı sabaha kadar masalar üzerinde ''SüleymanSüleyman'' diye sabahlara kadar dans ettiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kanuni Sultan Süleyman hakkını helal etmeyecek.. İzleyip reyting arttıranlara da, görevini yapmayan rtük yetkililerine de..
      İçimizde o kadar çok yahudi var ki.. Ben cemaatler de yalvarırdım izlemeyin diye ama minareyi çalan kılıfı hazırlarmış
      "Biz kınamak için izliyoruz inanmıyoruz ki" derler di ama doğru tarihi hiç bir zaman öğrenme çabasına kimse girmedi üzerimizde büyük bir lekedir bilmem nasıl temizleyecekler..

      Sil
  4. Bütün bu operasyonlar sözde dine daha yakın olarak görülen hükümetin döneminde yapılıyor olması bile Müslümanların ne kadar uyanık olması gerektiğini gösteriyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müslüman her daim uyanık olmalı öyle değil mi?

      Sil
  5. O kadar saçma diziler olmaya başladı ki, ben artık izlemiyorum. Sonradan güzel olduğunu duyarsam da netten izliyorum. Zira normal zamanda izlemek bana vakit kaybı geliyor. Mesela Yargı dizisi süper başlamıştı. Sonra saçmalamanın fevkinin fevkine ulaştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız size katılıyorum bir de şu var; farklı projeler oluşturuyorlar sonradan iş reyting yükseltmeye dönünce kendi topuklarına sıkıyorlar...

      Sil
  6. Türk dizilerini izlemiyorum. Konular hep aynı. Süreler çok uzun. Dizi iyi başlasa bile sonra saçma bir hale bürünebiliyor.
    Dediklerinize katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendilerini toparlayacak olsalar neler yapabilirlerdi merak etmeden de edemiyorum..

      Sil
  7. dizileri filmleri ciddiye almadan eğlence için izlemeli :)

    YanıtlaSil
  8. Her konuda milletin bölünmesi rahatsız ediyor beni.

    YanıtlaSil