Merhabalar 

Boykotu bir ben mi önemsiyorum.. ya da çöpe, suya, yol kenarlarına atılan meyve ve sebzeleri videolardan izlerken beddua etmesini biliyoruz da neden BİM, A101, ŞOK marketlerini boykot etmiyoruz. Nasıl tekelcilik yaptıkları herkese malum.. Fiyatları istedikleri gibi yükseltiyorlar piyasayı ellerinde tutuyorlar..

Bir de işin din boyutu var.. Tüm dünyada marketler de İsrail'e kaynak aktaran markalar market reyonlarından kaldırılırken bizde ucuzluk yaparak yeni reyonlar açılıyor.. Hatta Tarım Koop. bile boykot ürünü satıyor..

Bende onlara gitmiyorum çocuklarımı da göndermiyorum esnaftan alış veriş yapıyorum.. Bunun daha doğru olduğunu düşünüyorum ama onların da hepsinde boykot ürünleri var.. Dün gittiğim mahalle esnafından yerli malı bulmak için reyonları neredeyse didik didik ettim ve yok denecek kadar çok az..

Çocukluğumuzdan beri neden o zaman yerli malı kutlarız anlamış da değilim yani..  İnternetten sipariş vermekten başka çare kalmadı. Esnafta boykotu fırsata çevirip kendi ürünlerini markalarını oluşturma imkanını elinden kaçırdığını düşünüyorum..

Neyse... Bu mübarek üç aylarda nice imtihanlardan geçerken kazanabilmek duasıyla elekten elenirken kalburüstünde tutunabilmeyi Rabbim nasip eylesin..

Hayat bi şekilde akıp giderken Allah korktuklarımızdan emin umduklarımıza nail eylesin.. 

Cebrail as Şaban ayının 13-14 geceleri teheccüd vaktinde gelerek Sevgili Peygamber efendimiz sav..

"Kalk Ya Resûlallah! Vakit teheccüddür ümmetini Allah'tan (cc) iste." diyerek uyandırıyor.. Sabah seher vakti tekrar gelip.

"Müjdeler olsun Ya Resûlallah! Allah ümmetinin üçte ikisini bağışladı" 

"Kalan ümmetime ne oldu" 

"Ben bilmem Ya Resûlaallah" diye cevap veriyor..

Şaban ayının yarısı 15.gece tekrar teheccüd vakti Cebrail as gelip Peygamber efendimiz sav. 

"Kalk Ya Resûlallah! Vakit teheccüddür ve Beraat gecesidir ümmetini Allah'tan (cc) iste." 

Peygamber efendimiz yine sabaha kadar ibadet ve dua ile Allah'tan ümmetini isteyince tekrar Cebrail as gelip müjdeliyor "Ümmetin tamamını Allah sana bağışladı yeter ki günahta ve kul hakkında ısrarcı olmasınlar"

Allah cc cümlemize günahta ve kul hakkında ısrarcı olmaktan muhafaza eylesin. Bizleri cennetine cemaline ve Habibine layık ümmet eylesin amin bu gece şaban ayının 13.gecesi kendimizi ve sevdiklerimizi ümmeti muhammedden dileyelim inşallah.. amin amiin amiin      

19 Yorumlar

  1. boykot hep konuşulur da uymak zor oluyor. meyve sebze olmasa da şok ta mesela çok ucuz şeyler oluyoo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bağrı yanıkların çığlıklarında feryatlarından beddua bize isabet etmesin ben bundan çok korkuyorum..

      Sil
  2. Boykot Türkiye gibi ülkeler için bir hayaldir. Ucuz ürün bulunca alır herkes.
    Kastettiğiniz boykot Filistin için yapılan bir boykotsa, daha acımasız düşüncelerim var. Bizim insanımız bu konuda ikiyüzlüdür. Filistin'den yanaymış gibi duran insanların neredeyse tamamı maalesef kördür. Çünkü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ucuzluk yapilan yerlerin hınç hinç dolu olduğunu duydum malesef😔

      Sil
  3. Bildiklerimi hayatımızdan çıkardım aslında hassasiyet meselesi bu din ile bağlamaya bile gerek yok sonuçta insanlık görevi de denebilir çok fazla ürün evime girmez oldu ki Filistinden once de bir çok ürünü almıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlık boyutu da önemli değil artık her şey ekonomik boyutta ölüyor insanlık ticaret ahlakı gelecegimiz...

      Sil
  4. Bazı ürün ve markalari almamaya ve boykot etmeye çabalıyorum..Bir kişi ne yapabilir dememeliyiz çünkü birleşince bu boykotlar şirketleri epey etkiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynı fikirdeyim insanlar boykot silahını kullanmayı bilselerdi daha güzel bir dünyaya kavuşurduk..

      Sil
  5. Bazen kişi kendinden başlamalıdır. Daha sonra çevresinden beklentisi olmalıdır. Bu noktada katılıyorum. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet herşey önce insanın kendisinde başlamalı zaten 🥰

      Sil
  6. Öncelikle geçmiş beraat kandilimiz mübarek olmuştur inşaallah bizler için.

    Boykot meselesine gelirsek, ben de dikkat etmeye çalışıyorum ama dediğiniz gibi market market dolaşıp yerli malı bulmaya çalıştığımız oluyor.
    Market sahipleri bu ürünleri alıp raflara dizdikten sonra, adamlar parayı cebine koymuş oluyor zaten. Eğer müşteri de almazsa burada market sahibi zarar görecek. Demek ki kazanıyor ki, satmaya devam ediyor.

    Bir de ufak tefek şeylerde yapıyoruz boykotu. Arabalar, bilgisayarlar, telefonlar hep onların.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sizinde kandiliniz mübarek olsun... Market sahipleri de siyonistlere para kazandırmasın.. Olsun biz yapabildiğimiz boykotu yapmamız lazım...

      Sil
  7. Filistin meselesini bize ekranların sunduğu kadarıyla biliyoruz. Medya bize ne kadar gösterirse biz de o kadar üzülüp geçiyoruz. Samîmî değiliz maalesef. Elin gavuru bizden iyi yapıyor boykotu ama biz maalesef İsrail'e en fazla gemiler gönderen bir ülkeyiz. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sosyal medyadan takip ediyorum çünkü televizyonlarda gerçeklerin yansitildigini dusunmuyorum ve çok geç kalındı uluslararası boykot da İsrail dünya ekonomisini hukukunu elinde tutuyor ulus milletlerde elleri kolları bağlı sadece sözde itiraz edebiliyorlar malesef 😔

      Sil
  8. kesinlikle bende boykotcuyum cevrem bazen benle dalga geçse bile aktvistliği ve duyarlılığı elden bırakmıyorum bir yanlış varsa ve bu yanlış herkesi ilgilendiriyorsa cezalandırılmalı.. bu dünyada aclıktan ölen suya ulaşamayan savaştan gözünü açamayan insanlar var aynı dünyadaysak herkes kendine düşen payı almalı ve ona göre davranmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen benim boykotuma muhalif olma karanlığını gosterenleri aydinlatmayi vazife biliyorum 👍

      Sil
  9. Ah ne doğru söyledikleriniz. İlk zamanlar tepkiler çok iyiydi ama ne yazık ki milletçe iyi ya da kötü farketmeksizin her şeye o kadar hızlı alışıyoruz ki bu savaşı da inanılmaz kısa bir sürede sindirip normalleştirdik o sebeple de boykot falan hak getire...

    YanıtlaSil