İnsan kendi geleceğini imar ediyor

 

Merhabalar İstanbul 'da güzel bir gün yine ebruli yaz desen değil bahardan kalma sancılı bir gün.. Annem içime yelek giyeyim ben şalın sana yeter derken yine yola düzüldük.. 

İETT otobüslerinde annem ücretsiz olarak kullanıyor haftanın altı günü Fizik tedavi rehabilitasyon merkezine götürüyorum onu..

Otobüslerin içinde koltuklar yüksek olunca yaşlılar için ayrılmış bölüm bile olsa oturamıyor yüksek diyor. Dizlerini kıramıyor sıvı kaybı ve kireçlenme var.. Kapının yanında beraber duruyoruz zaten altı duraktan sonra hastaneye geliyoruz. 

Asansör kullanmaktan çok korkuyor bazen beni bile panikletiyor kapalı alanda duramıyor o nedenle hep sızlanır.. 

"Dar kabirde ben ne yapacağım" diye Bende hep teselli ederim. 

"Ayy aklına bile getirme Allah razı olduğu kullarına kabir ve ahiret güzelliği verecek."  

"İnşaallah" der tebessüm eder ve ineriz bodrum kata..

Sağlık personelinin çalışma ortamı çok stresli ve o kadar yoğun ki.. Temiz hava yok ben oranın boğucu havasına bir saat zor dayanıyorum onlar nasıl çalışıyorlar Allah yardımcıları olsun.. Gerginliklerini bile anlayabiliyorum kızamıyorum. Her çeşit hastalar gelmekte ve seans esnasında muhabbetleri bile sürekli orada kalanlar için bunaltıcı olmaya yeterli.. 

Sekiz günümüz daha kaldı inşaallah bir kırgınlık olmadan birbirlerimizden hoşnut ve razı olarak tedavimiz tamamlarız.. Geçen sene bende gitmiştim tedaviden yaklaşık bir ay sonra şifa bulmuş ve çok memnun kalmıştım.

Şimdide annem için uğraşıyorum. Annemle ilgilenmek benim için çok yorucu da olsa Allah'a bana böyle bir sevap kazanma fırsatı verdiği için şükrediyorum. 

Diğer kardeşlerime değil bana nasip oluyor hikmetinden sual olunmaz demek ki ne kadar anne duasına ihtiyacım varmış.. Çocuklarıma gelinime de bir ders niteliğinde geçmiş olduğum imtihan.. Çünkü yaşlı insan her ne kadar severek de yapsak onlar çocuklaşıyor çok kırılgan oluyorlar her anlamda.. 

Aslında insan kendi geleceğini imar ediyor.. Bazen şanssızlıklar olabiliyor duyuyorum evlatlar ve gelinlerin elinde perişan olan ebeveynler.. İmtihan diyorum Rabbim kimseye çekemeyeceği yükü yüklemesin..

Bir iç döküştü bugün geleceğe not düştüm okuyunca hasretle ne güzeldi o günler diyebilmek için..

Sizlere de sağlıklı, güzel hafiflemiş yüreklerle ve huzurlu günler dilerim..

Tüm insanlığa savaşsız ve mutlu huzurlu bir dünya için dualarda buluşmak dileğiyle.. 


Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Rabbim hepimize yardımcı olsun. Anne baba duası almak ne güzel..

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun. Hz. Allah şifalar versin annenize de.

    YanıtlaSil
  3. geçmiş olsun. anneye bakmak cennete hazırlık imiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah Rabbim hepimizi cennetine alsın amiin amiin..

      Sil
  4. Güzel duygular, annenizle ilgilenmeniz belki de kader planında çok faydalı olacak, tebrikler:)

    YanıtlaSil