Kur'an'ı Okumak ve Anlamak

 

İmam Gazali’nin 40 bölümden oluşan İhyau Ulumi’d-Din adlı eserin bir bölümüdür. Cemal Aydın'ın sade ve anlaşılır çevirisi ile güzel bir eser meydana gelmiş.

Kur’an-ı Kerim’i daha iyi anlamak ve güzel okumak için bizlere yardımcı olan bu kitap dört bölümden oluşmaktadır. 

Birinci Bölüm: Kur’an’ın yüceliği ve Kur’an’ı hakkıyla okuyanların değeri 

İkinci Bölüm: Kur’an’ı okumanın dış kuralları 

Üçüncü Bölüm: Kur’an’ı okumanın iç kuralları 

Dördüncü Bölüm: Kur’an’ı kendi aklına göre anlayıp yorumlamak.

Peygamber efendimiz (sav): "Kur'an'la dopdolu olan bir kalbi ateş yakmaz." Tebarânî  

Sahâbeden Hz.İbn Mes'ûd: "İlim arıyorsanız,Kur'â'ı inceleyin! Öncekilerin de, sonrakilerin de (bütün insanların) ilmi ondadır."

"İnsan kendisinin iyi biri mi, yoksa kötü biri mi olduğunu bilmek istiyorsa, Kur'ân'a sorsun! Eğer Kûr'ân'ı seviyor ve ondan çok hoşlanıyorsa, Allah'ı da Peygamberini de seviyordur. Kur'ân'dan hazzetmiyorsa, Allah ve Resûlünden de hazzetmiyordur."         

 Çok güzel bilgiler var ama 42.sayfada secde âyetleri bölümünde Sâd suresi secde ayetlerinden değildir diyor. Bu bilgiyi ilk defa bu kitapta okudum. Doğruluğundan emin değilim bilen varsa beni aydınlatırsanız sevinirim..  

Kitabı çok kısa bir sürede okudum ve tatmin edici gönlünüzü aklınızı ferahlandıran iyi ki okumuşum diyebileceğiniz bir kitap..


Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. gazali kitaplarını okudum biraz. bu da aklımda olsun peki saol :)

    YanıtlaSil
  2. Sad suresinin secde ayeti olmadığını şuan bende ilk defa okumuş oldum. Doğruluğunu araştırmak lazım. Güzel bir yazı ve güzel bir öneri olmuş kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende tefsirlerden araştırmaya çalışıyorum bakalım neler bulucam 🥰

      Sil
  3. Fırsat buldukça bir çok çevirisini temin edip okumaya çalışıyorum İhya- yı henüz baştan sona okumak nasip olmadı ancak yarısını okudum sayılır. Gazzali bir çok konuya bakışıyla insanları hayrete düşüren gerçek bir deha.

    YanıtlaSil
  4. Bir çok kitaplarını okudum ve gerçekten öyle büyük bir deha teşekkürler ziyaretiniz için

    YanıtlaSil