Ferdaniyet ve İmtihan



netten alıntı

Genç bir hanım kızımız bir kaç gün önce bana gelmek istediğini ve beraber ibadet yapabilir miyiz? diye sordu. Gelebileceğini söyledim ve tabi ki onunla beraber ibadet yapmadım çünkü benim en hassas olduğum meselelerden biridir. Pandemi sürecinde hanım kardeşlerim teheccüdlerde bile online biraraya gelerek ibadet sohbetler yaptılar katılmamı istediklerinde de reddettim.

İbadetim dua ve niyazlarım özeldir. Kimsenin bilmesini istemediğim gibi talebelerimize de vermek istediğim bu.. Elbette cemaat ile yapılan ibadet vardır ve kutsaldır. Ama herkesin bir de özel hayatı olduğu gibi Allah'ın kuluna özel fert olarak tecellisi vardır.. 

Aynı yumurta ikizleri bile olsa parmak izleri farklıdır değil mi? 

Allâh-u Teâlâ bize şunu der gibidir.. 

"Kulum ben bir tekim ve sende benim biriciğimsin"  

Buna ferdaniyet tecellisi denir. Din, dil, ırk farketmez tecelliler hep kişiye özeldir. 

Ben bu özel bağı daha da özel ve güzel anlamlandırmak ve o anları paylaşmak istemem. Zaten padişah sırrını vezire verir de vezirde onu halka açarsa ne olur? Padişah onu azleder bir daha ona sır vermez. Seyr-u sûlûkda o nedenle sır tutmak gerekmedikçe konuşmamak evladır. 

Sonra kızımız bana imtihanı anlamadığını söyledi. Bende acizane anlatmaya çalıştım. 

Okulda öğretmenler sınavlara göre başarılı ve başarısız öğrencileri tespit etmiyor mu? Ona göre hayatının kalan kısmında neler yapabileceğini kapasiteni daha doğrusu senin tüm sınırlarını donanımlarını Allahu Teala önce sana sonra anne-babana, ailene, çevrene, cemaatine Pir ve şeyh efendilerine gösteriyor.

İmtihanı veren Allah'tır bakış açın itikadın böyle olmalı, yoksa seni imtihan eden Pirin, şeyhin veya başkası değil. Allâh-u Teâlâ'nın himmet ve yardım tecellileridir. Kapasitemiz ve donanımlarımıza ailemizin sevdiklerimizin bize himmetlerle yaklaşmalarını sağlar. Bizim de güçlü olmamızı..

Bizi bize gösterir ki Yarın mahşer gününde O'ndan isteklerimizi sorguladığımızda "Kulum ben seni imtihan ettim ama sen böyle böyle yaptın.." buyuracak.

Bizim gayret ve çabamız olmalı Allah eyeti kerimede böyle buyurmuş (İsra suresi 13) "Biz insanın kaderini onun çabasına bağladık." Tarikat ehli olmakla sorumluluklarımızdan kaçamayız. Pir efendilerimize edepli bir mürid olmakla, imtihanları da sevgi ve muhabbetle Allahla beraber olmakla geçeriz. 

Aslında çok uzun bir sohbet olabilirdi ama okunası ve tesirli olması için olabildiğince kısa ve net olmaya çalıştım.. Bırakacağınız yorumlar ufkuma ışık tutacağını umuyorum..

Sevgi ve muhabbetlerimle.. 


Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Ferdaniyet kavramı gözüme çarptı. Hemen baktım. Kökeni Osmanlıca imiş. Yalnızlık, teklik anlamına geliyormuş. Yalnızlık öyle her zaman kötü bir şey değil sonuçta. Din gibi aslında mahrem tarafı ağır basan bir hususta ferdaniyet daha kıymetli oluyor.

    Yeni bilgi için sağ olunuz.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir konu açıklamışsınız sağolun. Ferdaniyet ilk defa duydum bilgilendim, Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  3. özel fert tecellisi, teşkkür ederiz bilgi için :)

    YanıtlaSil
  4. Ferdaniyet... Aynı zamanda nefse pay çıkarmamak diyebilir miyiz?

    YanıtlaSil