Sonuçlarına yalnız katlanılmıyor,


Gençler umutla bakarken geleceğe pembe gözlük değil artık başkasının gözlüğünü takıyor..
Sonuç hüsran ve hayal kırıklıkları..

Cesurca atıldıkları hayal dünyasından, sert düşüyorlar gerçeklerin acımasız dünyasına..

Ailesinden bir de şiddet ve sevgisizlik görüyorsa bulduğu ilk umuda sımsıkı yapışıyor ama olmayınca olmuyor işte..

Sosyal medyada tebessumlerle paylaşılan profil resimleri istismarcilara zemin hazırlıyor ve bakıyorsunuz ki istişare ve istiharelere gerek kalmadan yuvadan uçuyor masum kuşumuz..

Aylar ve haftalar sonra hüzün ve gözyaşı imojileriyle Facebook WhatsApp her ikisinden de mesaj dizilimi..
"Selamunaleykum Hocam!"
"Çok pişmanım ben evlendim boşanma davası açtım"
"Bana dua edin ne olur başım beladan gitmiyor"

 Gerçekten çok üzülüyorum bu evlatlarımızın acı hayat tecrübelerine..

"Şimdiye kadar nerelerdeydin neden böyle bir şey yaptın?"

"Evde annemden çok şiddet görüyordum kurtulmak için kaçtım.. Eşim imam olduğu halde bana insafsızca davranıyordu. Mahrem konularında ben hazır değilmişim evliliğe onu anladım. Boşanma davasını açarken de kadınlık vazifemi yerine getiremiyorum nafaka da istemiyorum diye dilekçe yazdım.."

Uzun uzun konuşmaların da ona pek etkili olduğunu söyleyemem çünkü psikolojisi çok bozuk ya da karakterinden dolayı beni anlayamıyor gibi bir hisse kapıldım.. 
Eşinin de hayallerinin yıkıldığını düşünüyorum.. Bizim kızımız evliliği kafasında nasıl bir kurguladı ki bir haftada bitiriyor, baba ocağına geri gelme cesaretini gösteriyor..

"Evlenmeden önce sana sahip çıkmayan ailen şimdi sahip çıkacağını nereden biliyorsun?"

"Vefat eden babamın 5000 lira emekli maaşı var, onunla geçinirim ben karnımdan pıt pıt ses var kalp atışı gibi evladıma da bakarım ben"

Şok oldum çünkü çok cesurca ve sorumsuzca verilen bir karar..

"Yarın ilk iş olarak bir hamilelik testi alıp kesinleştir ve psikolojik haplarda olsa kullanma doktora git. Öncelikli olan problemler çözülmeli yani zahiri problerini halletmen lazım sonra ibadet tespihat olur. Doktorluk işlerin avukatlik işlerini hallet dua etmek kalpten heran olur.."

Laf arasında boşanacağı eşinin resmini bir hocaya göndermiş o da iyi demiş miş miş..

"Beni günde kaç tane cinci hocaların istismarına uğrayan genç hanımlar arıyor biliyor musun? Onlara nasıl guvenirsiniz! Yarın gusül al Tevbe edelim herşeye yeniden başlayalım bundan sonra temkinsiz hareket etmeyelim tamam mı sonrasında değil öncesinde ara bir çözüm yolu bulmaya çalışalım. Yalnız değilsin bunu unutma!"

Özür beyan eden cümleler artık beni tatmin etmiyor bin nasihatten evladir bin musibet derler ya aynen öyle! Sesi hâlâ kulaklarımda hüznü kalbimde bilmiyorlar sevenleri de üzdüklerini..

Ve özellikle belirtmek istiyorum eğitim çok çok çok önemli! Yapılan hatalar, sadece kendi hayatını değil başkalarının hayatını da mahvediyor..

Korkuyorum da yazarak paylaşmayı.. 

"Hani derler ya ne oldum değil ne olacağım demeli insan.."
Allah muhafaza ama bir ders almak gerekirse istişaresiz, istiharesiz ve düşünmeden asla hareket etmemeli insan çünkü sonuçlarına yalnız katlanılmıyor.. 
Görüşmek dileğiyle...

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Usülsüz vusül olmaz der büyüklerimiz... Maalesef ki böyle bir sürü örnekler mevcut, Rabbim hepimize yardım etsin inşaallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin amin cümlemizin istikametten ayrılmamak duasıyla...

      Sil
  2. bizim ülkenin erkekleri çok cahil çok kaba bu yüzden yaa kadın olmak çok fena.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahillik cinsiyete bakmıyor aslında o cahil kaba erkekleri yetistirende kadın..

      Sil
  3. Yıllar öncesi yaşadığım bir büyü olayı aklıma geldi, yüksekokuldan mezun olup eve dönünce staja başladım, stajın yarısında ya ramazan ya kurban bayramı idi, evde temizlik yapıyordum, tavanların örümceğini alıyordum ki saçakta beyaz bir kağıt gördüm, anneme neden oraya kağıt soktuğunu sorduğumda ben yapmadım dedi dışarıda kullandığımız tahta merdiveni çatıya dayadı çıktı, onu aldı ve ben açtığımda ağbimin ismibi doğum tarihini annemin ismini okudum evedön diye yazıyordu. Anladık ki boşanmak üzere olduğu eşi tarafından yapılmış, hemen evden babama verdik, babam götürdü köprüden aşağı akarsuya attı. Zorla kendisini istemeyen bir insanı büyü yoluyla nasıl kendine koca yaparsın değil mi? Bu işin doğal yolu dua değilmi, Allaha dua edersin birleştir dersin. Bu yönde insanların yaptıklarına çok üzülüyorum , işyerinde de bir durumla karşılaşmıştım ki onda da şaşırıp kalmıştım. Yazık bu konulara yönelenlere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilerde internetten sipariş veriyor gençler kargo ile geliyor büyüler hallerimiz içler acisi

      Sil
  4. Ahir zaman dediğimiz bir anda yaşıyoruz. İnsan ilişkilerinde güven, saygı, sadakat, merhamet azaldı. Allah kalbi, niyeti, düşüncesi ve davranışı iyi insanlarla hepimizi karşılaştırsın inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin çok güzel bir dua ve duaya ilave yapmak istiyorum Allah vefalı insanları hayatımızdan hiç çıkarmasın kıymetlerini bilmeyi nasip eylesin vefasızlık tüm sevgileri güveni bitiren kötü manevi bir hastaliktir.

      Sil
  5. Özendiği için ya da kaçış yolu için evliliği seçmek çok yanlış. Sonuçları da maalesef iyi olmuyor. Allah yardım etsin.

    YanıtlaSil
  6. Öyle üzülüyor ki insan bunları duyunca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baştan istişare edilseydi bu kadar büyük hatalar yapılmaz önüne geçilirdi kader demekten başka bir seçenek kalmıyor bize..

      Sil