Melekut alemine nasıl çıkabilirim? Hangi esmayı çekmem lazım ne okumam lazım? Kalp gözümün açılmasını istiyorum

 



Allah-u Teâlâ hayal dünyasını sınırsız kılmış ama kendisini hayal etme konusunu hariç tutmuş orası yasak bölge giriş yok! 

Hep görmediğimiz bilmediğimize merak salmışız ve telefonla bana en çok sorulardan biri..  

"Melekut alemine nasıl çıkabilirim? Hangi esmayı çekmem lazım ne okumam lazım? Kalp gözümün açılmasını istiyorum"  

Onlarla görüşmek değil de sadece görmekti gayesi galiba.. Sanılıyor ki tespih çekerek veya okumalar yaparak onlarla irtibata geçeriz. 

Şöyle cevap verdim..

"Melekleri ya da kalp gözün açılsa ne olacak, görüp de ne yapacaksın ? Bir zamanlar bende kalp gözümün açılmasını çok isterdim rahmetli efendi babamı bir ziyaretimizde sadece gözlerime bakıp anladı merakımı ve hiç belli etmeden başka bir yöne bakarak hanımlara dedi ki: 

"Görüp de ne yapacaksınız bile bile mi günah işleyeceksiniz.. Hiç olmazsa hesaba çekildiğinizde bilmiyorum dersiniz" dedi.. 

Ben devamla şöyle izah ettim,

"Şimdi çok gençsiniz tüm haramlardan sakınıp takvayı zirvesinde yaşama imkanın var mı ? Yok ! Ki günahtan kimse kendisini kurtaramıyor. Günah işlediğini göre göre devam mı edeceksin?.. Allah-u Teâlâ peygamberlerine diyemez miydi şu tespihatları çekerseniz ya da şu okumaları yaparsanız imtihansız geçersiniz.. ya da imtihanlarınızı hasarsız atlatırsınız! Hayır ! Zekeriya (as) ikiye bölündü, Yahya (as) kafasını bedeninden ayırdılar, Yusuf (as) kardeşleri tarafından katledilmek istendi kuyu ve zindan imtihanlarından geçti.. Seyyid Abdulkadir Geylani (ks) Fütûhu'l-Gayb eserinde imtihanların geçmesini istemeyin sabırlı olun başta meyvesi acıdır ama sonrası tatlıdır, diyor. Allah-u Teâlâ Ben sabredenlerle beraberim buyurmuyor mu ! Demek ki imtihan sürecinde ibadet ve taatimizde Allah'la beraberiz..  O ne güzel birliktelik müjdeler olsun Allah ile beraber olabilene.."

"Biz yaşam tarzımızı Allah (cc) ın istediği şekle getirmemiz lazım okumalar tespihatlar yapabilirsin ama sadece O'nun rızasını dileyerek, dünya ve ahiret için iyilik ve güzellik isteyerek üstelik önce mü'min kardeşlerin sonra kendin için istemelisin daha çok iltifata tabi olursun  Allâh tarafından (cc)"

Bu konuşmamızdan sadece bir kesit çünkü her bir cevaba yeni bir soru ile karşılık buluyorum diğer konuşma kesitlerini de kısa ve öz olarak paylaşmayı rabbim nasip eylesin amin. amiin.. 

Sizlerin bir ilaveniz olursa memnuniyetle karşılarım çünkü gençlerin yardıma ihtiyacı var yardımlara açık biriyim teşekkür ediyorum görüşmek dileğiyle..  


Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Büyükler "Allahım biz imtihan ehli değiliz; bizi geçemeyeğimiz imtihanlara tabi tutma; iltimasınla geçiriver" diye duâ edilmesini tavsiye ederlermiş. Gerçekten de öyle. Bu kadar günahın içine dalmışken nasıl kazanacağız biz bu imtihanları?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk defa duyuyorum ama ne kadar güzel iltimasinla geciriver duası 🤲🕋

      Sil
  2. esma kitabı benim de elimin altında hep insana umut vr huzur veriyor her durumda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elhamdülillah Allah bereketlendirsin amin amin amin 🤲🥰🕋

      Sil