Gezegenimizin Kritik Eşikleri

 


Herkese merhabalar 

İsveçli bilim insanı Johan Rockström ve 28 meslektaşı tarafından 2009’da yayınlanan, “Planetary Boundaries” (Gezegenimizin Kritik Eşikleri) isimli araştırmanın sonuçları belgesel olarak hazırlanmış çok beğendim.

 Dünyanın sıcaklığı, azalan biyoçeşitlilik, karbon salınımı, ormansızlaşma, doğal su kaynaklarının ve ozan tabakasının durumu gibi çözüme ulaşması gereken birçok kritik noktamızın olduğunu söylüyor. 

Burada dikkatimi çeken bioçeşitliliğin azalmasına o kadar ilginç örnekler veriyor ki şaştım kaldım.. 
Bir düşünün dünya çapında program yapıyorlar şu bölgeye buğday falanca yere mısır ekilecek vs.. Böcek çeşitliliği kayboluyor her öğün buğday yiyen bir böcek düşünün birde doğada envai çeşit bitki çeşitliliğinin içinde böcek çeşitliliğini yani eğer böcekler yok olursa vay halimize.. 
Biyoçeşitliliği bozulmasına bilim insanlarının gereği kadar dikkate alınmaması çok acı ve gözyaşı döken bilim insanlarını izledim maalesef :(

Ya buzulların erimesinin son hızda çok tehlikeli boyutta geçtiğini söylemesi daha vahim! Fosil yakıtların kullanılmaması gerekiyor diyorsunuz da neden kimse atılan bombaların dünyayı felakete sürüklediğini söylemiyor da daha küçük detayların yaygarasını koparıyor.. 
İklimciler nerede? 
Greenpeace aktivistleri nerede?
Şu an İsrail ve yandaşları gerçekten dünyayı felakete götürüyor.. 

İsveçli bilim insanı Johan Rockström, etkileyici anılarını anlatıyor. İngiltere'nin İsveç'ten arı çalma operasyonları gibi..

Bence devletlerin kendi politikalarını düzelterek dünyamızın kurtuluşu için çok ciddi uygulamalara çoktan geçmeleri gerekirdi. Buzullar artık dünyayı serinletmiyor kendisini ısıtıyor saniyeler içerisinde bloklar halinde buzullar sulara eriyip karışıyor..
Tehlikeli eşikleri çoktan geçtik ve geri dönüşümü yok malesef...
Bundan öncede dünya tam beş kere küresel yok oluş gerçekleşmiş altıncı eşikte çoktan geçilmiş Allah merhamet eylesin bizlere biran önce toparlanmamızı nasip eylesin amin..amiin..
İzlemenizi tavsiye ederim.. 

Yorum Gönder

7 Yorumlar

  1. gelicem yine de şey dicektim :) her türden film izliyorum, siz hangi türleri seviyorsunuz o türlerden de söylerim iyi filmleri :) din, aile, çocuk filmleri, çizgi filmler, animeler, romantik, romantik komedi gibi, her türden iyileri söleyebilirim :) örneğin, "bab'aziz" gibi :) bir de ayrıca, pakistan endonezya malezya filmleri ve dizileri de hep dindar oluyor onlar çok güzel blogumda da çok var ama yine yazarım blogumda da :) size de ayrıca söylerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim çok incesin 🥰

      Sil
    2. Aslında korkuyorum kendimle mücadele içindeyim Allah bana vaktimi nasıl geçirdiğini soracak ve ben ne cevap vereceğim ibadet yapmiyorsam hayirli bir şey ne yapmalıyım ki Allah benden hoşnud olsun... O nedenle arada bi belgesel dini film ile kendimi kandiriyorum Allah beni affetsin... Keşke kulluğa yakışır bir insan olsam😔

      Sil
  2. izlerim bunu önemliymiş :) siz de boş olunca bab'aziz i izlersiniz belkii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üstteki uzun yorumda sözünü ettiğim film bab'aziz, seversiniz :)

      Sil
  3. Ne yazık ki çıkar çatışmalarından, savaşlardan dünyamızın yararını düşünmeye ve onu daha güzel hale getirmeye sıra gelmiyor. Çok üzücü ve endişe verici bir durum.

    YanıtlaSil