Kadim Uygarlıklar Belgeseli Hakkında Yorumum


Kadim Uygarlıklar adında sekiz bölümlük bir belgesel izledim. Tanıtım cümlesi "Gazeteci Graham Hancock dünyayı dolaşarak, geçmişi son Buz Devri'ne kadar uzanan gizemli, kayıp uygarlıklara dair kanıtlar arıyor." 
Arkeologlara karşı ağır eleştiriler içeriyor.. Hatta bu dizi için komple teorisidir diyen de var. Son iki ya da üç bölümünde Türkiye'ye oldukça fazla yer verilmiş..

 Hayretlerle izledim diyebilirim Derinkuyu'dan bahsederken ne alaka ise araya bir semazen görüntüsü eşliğinde  söylediği cümle şu: 
"Hâla Zerdüşlük kalıntıları var"
Gazetici olmak demek araştırma adı altında fitne yapmak mıdır? Medya ile insanlara nasıl bir yön veriliyor? Tehlikenin boyutu buyuk. Göbeklitepe ki iddiaları acaip! Yer ile gök ve yıldızlar arasında çıkarımlarını destekleyen bilimadamı ile sohbetleri beni bile inandırdı ama aşağıda verdiğim linki okuyunca Graham Hancock ve dizininde güvenilir olmadığına kanaat ettim..
Allah aklımıza imanımıza dinimize kültürümüze sahip çıkmamızı nasip eylesin. 
Detaylı ve güzel bir paylaşım okumanızı tavsiye ederim.. 

https://arkeofili.com/arkeolojinin-gozunden-kadim-uygarliklar-belgeseli/

Tekrar görüşmek dileğiyle sağlıkla afiyetle kalın mevsim kış ve hastalıklar yakamızdan düşsün duasıyla amiiiin

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Belgesel dikkatimi çekti fırsat olursa izleyeceğim

    YanıtlaSil
  2. arkeoloji özel merakım saol aklımda olsun :) belgesel olarak en çok hayvanlar su altı seviyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Her okuduğumuza, izlediğimize inanmamak lâzım demek ki...

    YanıtlaSil
  4. Belgesel çok ilgimi çekti, izlemeyi de pek severim. Göbeklitepe gidip görmek istediğim yerlerden. İnşallah bir gün kısmet olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah bana da nasip olur Gobeklitepeyi görmek

      Sil