Çocukların Değerlerine değer Katmak

 Herkese merhabalar 

Benim ilkgöz ağrım dediğim torunum ilkokul birinci sınıf öğrencisi ve aileden yana çok şanslı çünkü üzerine titriyoruz. Maddi ve manevi gözetim ve denetimizde elhamdülillah. Öğretmenin de kırk küsür talebesi var ve gelinim de sınıf annesi olarak gerçekten öğretmene çok yardımcı olmaya çalışıyor. 

Öğretmenin talebelerinin üzerinde hakimiyeti bırakın bir kenara ailelerin eğitimden geçmesi lazım armut dibine düşer misali her çocuk annesinin davranışlarını yansıtıyor dikkatli baktığınızda.. 

Öğretmeni ve sınıf annesini asıl yoran veliler ve whatsapp grupları anneleri de bırakın bir kenara artık babalar çok etkin kendilerini hatta seslerini baya yükseltiyorlar.. Okul koridorlarında whatsapp gruplarında..

Öğretmenimiz okuma başarılarında çocuklara stickerle ödüllendiriyor. Cuma günleri başarılı öğrencilerin anneleriyle arkaplanda anlaşmış her anne kendi çocuğuna hediyesini alıyor ama veren öğretmen olunca çocuklardaki yıkımı düşünebiliyor musunuz? Öğretmen kimine dijital saat hediye ederken kimine de bir kalem hediye etmiş oluyor. Aileler maddi imkanları ölçüsünde hediye alabiliyor ama çocuk bunu bilmiyor..

Bu çocuklarda öğretmenine okula karşı sevgi ve saygı beklentiniz verdiğiniz hediye ile eşdeğer olmaz mı? Hediyemizi verirken gelecek inşaa ettiğimizi de unutmayalım..

Torunum henüz altı yaşında ve okumaya geçti çok şükür bende dün onunla tren oyunu oynadım ona değer katmak istedim.. Kağıda 1-10 kadar rakamları yazdım ve oynayarak öğrendi. (Kuralları seviyesine göre anlatamazdım) Müthiş bir mutlluk görmeliydiniz lokomotifleri tamamlayıp tekerlerini ve dumanlarını çizdiğinde içinden başka bir çocuk çıkıyordu. Özgüvenli artık büyükleri bile yenen BÜYÜK ADAM HEYT BE =))

Sonrasında annesiyle işbirliği yaparak isim şehir oyununu değiştirerek isim hayvan eşya meyve-sebze ve meslek olmak üzere ona yardım ederek oynadık. Oyun bitti bir süre sonra yanımıza gelip "z ile oynayalım" demez mi :)

Yürüken düşünüyor kafasında oyun kuruyordu.. Çocukları bu şekilde değerlerine değer katmak lazım ben sadece iki örnek vermek istedim..

Sizlerde ki örnekleri merak ediyorum :)

Görüşmek dileğiyle 



Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Bu hediye alma fikri kime ait, merak ettim doğrusu.
    Benim çocuklarımdan birinde olsaydı itiraz ederdim kesinlikle.
    Sizinki özel okul mu bilmiyorum ama bizimki devlet okulu. Ve bu gibi özel okul nezninde saçma şeyler yapmaya çalışan insanları anlayamıyorum. İnsan biraz empati yapar. Ama yok yapamıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir kime ait bilmem özel okul değil. Devlet okulu ve çocuklarımız Allah'a emanet ve bizim talebemiz ailenin ders calistirmadigi çocuklar başarısız ondan anlıyoruz..

      Sil
  2. Eskiden her şey daha doğal geliyordu. Artık sistem değişmiş, ben de yeni velileri anlayamıyorum. Aile desteği çok önemli elbette ama şu an herkes her şeye müdahale ediyor. Bir de içinde okuma hevesi olan çocuk her şeye rağmen okur. :) Size kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen müdahale ediyor ve okulu yönetenler ikiyüzlülük de nirvana..

      Sil
  3. Eğitim ailede başlar, dediğiniz gibi ailenin desteği, ilgisi ve bilgisi çok önemli ve aslında ebeveynler çok şanslı ki şimdi sorunlarına cevap bulabilecekleri platformlarda pek çok işin ehli öğretmen, psikolog.. var. Tabi her kafadan bir ses çıkması da belki sorun teşkil edebilir ancak kendilerine en uygun çözümleri deneyerek süreci daha kolay hale getirebilirler. Çocuk yetiştirmek emek isteyen, en önemli işlerdenişlerden biri bu dünyada..

    YanıtlaSil
  4. ne güzel zaman geçiriyorsunuz torununuzla :)

    YanıtlaSil