Pazar düğünleri



Bu gün 3 eylül  2023 sıradan bir pazar yani tatil günü yaz dönemi ise yakın sokaklardan davul zurna sesleri ile cama balkona koşabilirsiniz. Binalardan gelin ve damatların çıkışını davul zurna eşliğinde izleyebilirsiniz. 

Benim evim dörtyol ağzının kesiştiği bir noktada ve tam da cuma pazarının kurulduğu bir yer ve oldukça hareketli gece ve gündüz capcanlı bir mahalledeyim. En yakın çevremde bir hastane ve penceremi açtığım da camiyi görebiliyorum. Henüz inşaatı bitmemiş mermer kesen o tiz sesler bugün yok çok şükür ama ezan ve sela sesleri ile dopdolu yaşıyorum diyebilirim.. 

Yine davul seslerine bi bakayım dedim sol tarafıma döndüğümde karşıki caddenin ortasında davul zurna ekibi gelmiş hararetle çalıyor.. Sonra döndüm aşağıya baktım yan binanın önünde bir gelin arabası ve gayet şık giyimli beyler ve bayanlar ilk defa aynı anda iki gelin izleyeceğim zannederken baktım telefonlar bir gülüşmeler..
Davulcu ekibi yanlış gitmiş karşı sokakta bir binada gelin damat çıkacak diye çalıp duruyorlar..😂 Sanırım düğünlerin genelinde böyle ufak aksaklıklar oluyor hep tebessüm ettirsin inşaallah  :))
Sonra çala çala bizim yan binanın altına geldiler. Gelin ve damat geldi davullar sustu salavatlar okundu sonra bir hoca dua yaptı.
 Fatihalar ile onları uğurladık Allah iki cihan saadeti versin amin...

Ben, inzal sırasına göre tefsir okuyorum sanki kalbinize tekrar ayetler nüzül ediyor. Hem de bilgilerim tazeleniyor.. 
Ayrıca Muhammed Nurullah Seyda El Cezeri'nin Tasavvufun Sırları adlı kitabı okuyorum. Ağır bir kitap günde bir kaç sayfadan fazla okunmuyor. Yavaş yavaş da olsa azimliyim maneviyat alemime katkılarda bulunduğu da bir gerçek..

Hayırlı bir tatil günü diliyorum görüşmek üzere..



  




Yorum Gönder

2 Yorumlar