Şefaat ve günahlarımız



Şefaatle ilgili çok uzun bir hadisi şerif var. Bir sonraki yayınımda paylaşacağım inşallah ama hep beraber bir düşünelim!

Onu okuduğum zaman aldığım mesajları sizinle paylaşmak istedim.. 

Mahşer halkı şefaat için Hz.Ademe giderler o da onlara haram meyveyi yediğini o nedenle bugün şefaat edemeyeceğini ve Nuh (as) a gitmelerini söyler.  

Kendime aldığım mesaj: Haram ve şüphelileri yeme!! (Demek ki en zayıf noktamız harama meyilli olmamız)

Mahşer halkı Nuh (as) gelirler "Ya Rab kâfirlerden yeryüzünde bir tane bile bırakma.diye beddua ettim. Allah'ta onlara tufan verdi. Bu benim için bir eksikliktir. Siz Allah'ın Haliline gidin der...

Kendime aldığım mesaj: Asla kimseye beddua etme mahşer aleminde bir peygamber bile zor duruma düşüyorsa sen ne hale düşersin bi düşün.. (İyiye herkes dua eder mesele kötüye iyi dua etmektir.. ama Yahudiler müstesna Allah'ın gazabı onların üzerine olduğu için beddua edebiliriz zalim olduklarını ifsad ettiklerini her zaman diliminde kanıtladılar..) 

Mahşer halkı Hz. İbrahime gelirler o da mazeret olarak "Üç yerde yalan söyledim bu nedenle kendi nefsimle meşgulum siz Allah'ın kelimine (Hz. Musa'ya)"der.

Kendime aldığım mesaj: Asla yalan konuşma haramdır. Mümin yalan söylemez. Mahşer aleminde şefaat hakkın gider..

Hz. Musa'ya gelirler O da "Ben birisini öldürdüm bugün ancak nefsimle meşgulum sizler Hz.İsa'ya gidin"der

Kendime aldığım mesaj: Öfkene hakim ol. Şefaat hakkın elden gider..

Hz.İsa'ya gelirler "Benim kavmim benden sonra bana ilahlık isnad ettiler. Allah'ın oğludur dediler.. Bugün ben nefsimle meşgulum siz Hz. Muhammed (sav) gidin Eğer şefaat mümkünse bunu ancak o yapar."der.

Kendime çıkardığım mesaj: Asla Allah'a ortak koşma mahşer aleminde şefaat hakkın gider.. 
  
Allah (cc) sevgili kulları olan peygamberlerini bizlere örnek olarak göndermiş yaptıklarına dikkat edin ve ona göre yaşayın.diye

Allah-u Teâlâ Sevgili Peygamber Efendimizi de bize örnek olarak gönderdi:

“Ben, ancak güzel ahlâkı tamamlamak için gönderildim.” buyuruyor (bk. Muvatta, Husnü'l Halk, 8; Müsned, 2/381)

Demek ki güzel ahlak öyle bir şey ki diğer bütün peygamberlerin ya da tüm insanlığın eksiğini tamamlıyor..
Terazimiz çok hassas Allah ölçüsüz hiçbir şey yaratmadı.
Sevgi ve muhabbetle kalın inşallah..



Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. ah ah yaa bizim ülke yalancı doluuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ademoglunun en zayıf noktası yalanciligi ama bir müslümanda olmaması lazım İslam haram kılmış yalan konuşmayı...

      Sil
  2. Kendinize aldığınız mesajlar bir Müslüman'ın nasıl olması gerektiğini kanıtlıyor. Rabbim doğru yolda ayırmasın bizleri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Âmin Âmin Âmin nesillerimiz de istikametten ayırmasın bizleri de..

      Sil
  3. Merakla bekliyorum okumaya gelicem inşallah..

    YanıtlaSil