İstiğfarın efendisi /En büyük Tevbe duası       

🔸اَللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّي

Allahım! Sen benim Rabbimsin


🔸لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ

Senden başka hak ilah yoktur


🔸خَلَقْتَنيِ وَ أَنَا عَبْدُكَ

Beni sen yarattın ve ben senin kulunum


🔸وَ أَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَ وَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ

Gücüm yettiğince sana verdiğim söz (ulûhiyetini ve vahdâniyetini itiraf etme sözü) üzereyim


🔸أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ

Yaptıklarımın şerrin-den sana sığınırım


🔸أَبُوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَىَّ

Üzerimdeki nimetini itiraf ediyorum


🔸وَأَبُوءُ بِذَنْبيِ

İşlediğim günahlarımı kabul ediyorum


🔸فَاغْفِرْ ليِ

Beni bağışla


🔸فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ أَنْتَ.

Zirâ günahları ancak sen bağışlarsın🕋🌹🕋

7 Yorumlar

  1. Merhabalar.
    Aciz ve eksik olarak yaratılmış bir kuldan bahsederken, söz konusu kulun hata yapmaması ve acze düşmemesi mümkün değil. Önemli olan bir daha yapmamak üzere hatadan geri dönmek ve bu konuda samimi olmaktır. Cenab-ı Hakk zaten kulunun hatasını, acziyetini, geri dönüşünü ve samimiyetini de bilir. Kul, kendini yaratıcısına arzuhal eder, tövbeyi kabul edecek makam için bu yeterlidir.
    Namaz ibadetinin başlangıcında okuduğumuz "Sübhaneke" duasının lafızları da bir kul tarafından tertip edilmiştir. Ancak çok güzel bir münacat olduğu için, namaz ibadetinde yerini almıştır.
    Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim değerli yorumunuz için..
      Namaz ibadetinin başlangıcında okuduğumuz "Sübhaneke" duasının lafızları da bir kul tarafından tertip edilmiştir derken bilmediğim bir meselenin kaynağını öğrenmek isterim..

      Sil
  2. Amin amin çok amin ...
    Teşekkürler bu güzel paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumunuz için bu istigfarin çok faydaları vardır çok okumanızı tavsiye ederim ❤️

      Sil
  3. Merhabalar.
    Efendim, Sübhaneke sizin de bildiğiniz üzere Kur'an'dan bir ayet ve sure değildir. Sübhaneke duasının lafzı Müslüman bir kul tarafından tertip edilmiş çok güzel bir münacattır. Kaynaklara göre Sübhaneke duasının tertibinin kime ait olduğu bilinmemektedir. Kimi kaynaklar Hz. Adem'e, kimi kaynaklar ise, Hz. Muhammed'e ya da Hz. Ömer'e ait diyorlar. İranlılar namazlarında Kur'an'dan olmayan hiçbir dua metnini namazlarında okumazlar. Şafiler başka bir dua metni okurken Malikler de namazlarında Sübhaneke duasını okumazlar. Benim Sübhaneke duası ile ile ilgili bildiklerim bu kadar.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil